31. júla 2017

Letné zápisky III.

Som osoba, ktorá rada plánuje. Preto je u mňa atypické, že na leto plány nemám. Jasné, že mám pár záchytných bodov, ale tých je naozaj len pár. Čo by som naozaj chcela je držať nakonci leta vodičák, a nejako si povedať, že to bolo fajn leto. Ale svet sa nezrúti, ak budem mať o jednu prázdnu priehradku v peňaženke naviac ale po tom aby to bolo fajn leto naozaj túžim.
Moskva bez metra nie je Moskva - Moruša a mnou milovaný absynt - ! - trošku prírody v centre metropoly - trošku umenia v strede metropoly - a takto sme spolu s mamou takmer každý deň kávičkovali - trošku divadla v srdci metropoly - Metro bez Moskvy nie je metro - ! 

Ide o to, že nerobím. Jedna moja spolužiačka brigáduje pri regáloch, ďalšia pri autách a mohla by som ich menovať viac (15 presnejšie), ale na čo. Ja som regále vymenila za poličky knižníc a autá za vlaky, ktorými cestujem.
Len tak plávam dňami a to napríklad pozeraním House of Cards, The Man in the High Castle (odporúčam!) a každý pondelok Game of Thrones. Behám po Bratislave, vlakoch, či festivaloch. Nie, žiadna Pohoda ani Colours za mojim prvým mesiacom nie sú. Kiosk za mnou a Žatva predomnou. Teda ako, už som rozmýšľala, že by som skúsila Pohodu, ale viete, moja chabá výhovorka je, že nie som veľmi stanový človek. Lebo naozaj nie som. Ale to ževraj nie je problém, tak uvidíme o rok.

aha, veľká mačka! - Všetkých mocných Kremľa strážia červené - veľmi dobrá kniha, výborná! Kateřina Tučková - Žítkovské bohyně - mali to byť Traja kamaráti, ale no neviem, musí stačiť opona - akoby nás jeden otec mal - späť k divadlu - "Dobrá svadba to bola, čo?" - Paťka má 21, Kubo, Daniel a Anna meniny a my máme chatu - rozmýšľam, čo za knihy na to použili 

Keby mám nejaký zoznam, mohla by som si škrtnúť tieto veci, ale ja žiaden nemám, tak to aspoň napíšem sem :
- na môj (dúfam, že posledný) rok odchádzam na privát!
- bola som po asi 8 rokoch na kúpalisku a zvládla som to!
- zjedla som výborný bezlepkový burger (a chystám sa na ďalší)
- okupovala Kino Lumiére presnejšie na Mladosti (odporúčam!!!) , Špine (aj toto), Dunkirku (oplatí sa vidieť) a Valerianovi (toto som si vážne užila a užila by som si to ešte viac, keby tam nebol ten dabing) (to je tak, keď má Váš priateľ lístky zadarmo, vy zľavu a obaja máte lacné rande za 3,50€)  

aha tu budem bývať! - on - ja - Prater- v septembri hráme Miracles na Divadelnej Nitre - 10 cm preč

Viete ako som len o pár riadkov vyššie písala, že mám rada veci naplánované? Ehm, už teraz viem ako vyzerá každý septembrový víkend a časť novembra. Je to veľmi zvláštne, že mám takúto potrebu plánovať, pretože všetci vedia, že som veľmi prchká a impulzívna. Impulzívnosť dala aj to, že som dala zbohom dlhým vlasom (už teraz za nimi smútim) a aj lístky do divadla. Pretože áno, divadla nie je nikdy dosť! Alebo možno preto, pretože by som pred prijímačkami na VŠMU mohla (mala) vidieť aspoň jednu produkciu z SND. Bohužiaľ mnou vysnívané Desatoro to nebude, ale čo už.

Takže to sú osudy môjho leta a pomaly už aj septembra. A vy? Tiež ste okupovali regále, alebo skôr more?


6 komentárov

  1. Áno... Niekto okupuje regále, niekto more. Pri tých regáloch to nieje až také hrozné. Aspoň, mám viac skúseností na opravu hereckej, keby čosi. Tvoje leto je vždy niečím výnimočné. V podstate robíš to isté, chodíš na tie isté miesta, ale vždy je niečím iné. Minulý rok si šla rovno z Moskvy do Martina, teraz si zvolila opačný smer. Vždy si bola iná, ale napriek tomu , si skvelá a výnimočná :) teším sa na ďalšiu kávu/ víno... Krásne leto ešte! ❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam (aj keď viem, že toto sa nesplní), že už nebudeš musieť opravovať našu hereckú (hahaha). Dúfam, že leto bude naďalej krásne aj preto, že sa niekedy v blízkosti stretneme. Dovtedy prajem aj tebe nádherné leto! :)

      Odstrániť
  2. Helou! O tom Dunkirku a Špine by som rada od teba počula viacej, lebo zatiaľ čo Dunkirk bol u mňa 10/10, po Špine som mala dosť rozpačité dojmy a stále celkom neviem ako by som ju zhodnotila. A Mladosť (to je tá kde hrá Michael Caine? Hovoríme o nej?) je tiež fajn.

    Inak, super článok (kompliment roka, fakt). Ale naozaj sa mi páči, má niečo do seba, čo na žiadnom inom blogu nenájdem :) Mimochodom, mohla by si odporučiť nejaké knižky? Lebo som ochotná už čoskoro zas raz investovať do nových kníh, len ešte celkom neviem do akých.

    - Osamelý jednorožec ti želá krásne leto

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heloou! No, mohli by sme sa stretnúť niekedy v blízkosti 2 týždňov a prehodiť pár slov aj o Špine a aj o autoškole napríklad. A áno, to je tá Mladosť.

      Knižky viem odporúčať na počkanie ide o to, čo hľadáš, ale myslím, že keď si vyberieš niečo z tohto, nebudeš ľutovať. Trol od Hvoreckého je niečo, pričom som si oddýchla (vieš, že veľmi rada čítam absynt, takže si fakt potrebujem aj oddýchnuť) a zároveň sa aj do určitej miery naplnila. Ide o to, že pre mňa je Hvorecký určitým spôsobom srdcovka. Ale u Trola nájdeš dosť odkazov na súčasnosť a jej sociálne problémy a myslím, že sa ti na nej veľmi dobre rozvíja kritické myslenie. Viac ti o nej písať nejdem. Iba to, že ju rýchlo zluskneš a nebudeš podľa mňa ľutovať:)

      Ďalšia kniha, ktorá je naozaj výborná (a uvedomujem si hodnotu aj cliché tohto slova) sú spomínané Žítkovské bohyne. To je od susedov z Česka a myslím, že by to u vás doma našlo miesto nielen u teba, ale aj u vašich. Dlho ma nič tak nevtiahlo ako tamto.

      A do tretice môj obľúbený absynt a to rozhovory Fedor Gál a Matej - Cez ploty. Veľmi zaujímavá korešpondencia. Takisto ako napríklad Ahoj tato, milý Kubo , len to je trošku z iného súdka, ale taktiež veľmi dobré.

      A nakoniec ti tu vypíšem tituly len tak halabala - Irena Brežná a jej Na slepačích krídlach (zároveň aj skvelá inscenácia), Irena Dousková s Hrdým Budžesom a komiksy : Majling a jeho RUDO /tu ma veľmi mrzí, že som si ešte stále neprečítala jeho Ruzkú klasiku/ a Spiegelmanov MAUS.

      Toľko ku knižným typom a nakoniec ďakujem za krásny komentár a aj tebe pekné leto!

      Odstrániť
    2. Nasledujúce dva týždne mám dosť plné, zajtra sa plánujem objaviť v PB a potom som voľná až budúci víkend, ale veru, mali by sme sa stretnúť a pokecať. Ďakujem za knižné odporúčania, Ruzkú klaziku zhodou okolností mám doma a pár poviedok som z nej prečítala, ale hlavne chytila môjho otca (ktorý skoro vôbec nečíta) a celkom sa na nej zabavil. Ostatné knižky ešte mrknem, uvidím :)

      Odstrániť
  3. Morušu som si práve dnes požičiavala v knižnici:D
    Moskva je sen a Lumiere klasik!

    OdpovedaťOdstrániť

© BLOG 'N' ROLL
Maira Gall