17. júla 2016

Klamem, klameš, klameme!

Predstavte si, že niekomu vo flirte, aby ste mali niečo spoločné poviete, že nemáte radi mäsové guličky. A popritom si na nich radi zgustnete. Nuž, ale nápadník ich nemá rád a Vaša "nechuť" k ním môže podporiť konverzáciu. Je to banalita, ale vie sa odraziť vyššie. Z toho malého flirtu môže vzniknúť celkom fungujúci vzťah, ktorý sa prehupne dajme tomu do partnerstva. To budete celú dobu trpieť a nejesť mäsové guličky? Možno to po čase polovičke poviete, ale možno sa budete hanbiť. A tak prežijete život bez mäsových guliček. Alebo si ich budete potajme dávať v nejakej jedálni. Podobný prípad sa stal aj v 12 stoličkách a tam to vo mne odrazilo túto myšlienku.

Veľa klameme. Či v politike, alebo vo vzťahoch. Niekedy sa chceme páčiť, inokedy vyzerať vševedúcky a stáva sa aj to, že to robíme kvôli pozornosti. A tu i tam to urobíme len tak. Využijeme kreativitu na malé nevinné lži. Ale aj malé klamstvá sú klamstvá. A potrebujeme ich? Niekedy sú fajn výhovorkou, ale ja som prišla na to, že ani tie malé mi nerobia dobre. Niekedy sa v hlave vyhováram , že však otec sa pýtal na dvojky na vysvedčení, nie trojky. Takže som mu v princípe neklamala. Ale morálne to správne nebolo. Nuž, ale aj z toho pomaly rastiem, myslím. Klameme každý. Bez výhrad. Či sú to tie študentské lži "áno mami, učila som sa.", alebo keď nechceme byť v danej spoločnosti a povieme , že sme "unavený". Ale aj to sú veci, ktorým sa chcem začať vyhýbať. Vyhýbať neznamená vymedziť. Sem-tam predsa neuposlúchnem samú seba. Či je to pri nadmernej konzumácii vína, alebo pri klamstvách.

Či ide o mäsové guličky, alebo pretvárku, asi by bolo fajn prestať s tým. Nenarážam na konzumáciu guličiek, ale klamstiev o nich áno. Takže, drahá školská jedáleň, ste si istá, že to čo v nich je mäso?


2 komentáre

  1. Tak, ja som sa inšpirovala : „Nie je nič nebezpečnejšie ako lichotenie. Vieš, že je to lož, a predsa mu veríš.“ Názorná ukážka toho ako to môže vyzerať.Určite každý klame, zaklame,alebo už prestal klamať lebo vie, že to nieje správne. Áno, už od mala nás učia aby sme neklamali a prirovnávajú to k Pinocchiovi : „Neklam pretože ti narastie veľký nos/ máš krivý nos- Klameš !" alebo: „ Nikdy sa mi nepozeraj do očí ak klameš !" atď.. často dostávame aj rady od starších ľudí alebo kamarátov: „ Nikdy neklam človeka na ktorom ti záleží pretože človek nenávidí klamstvá a keď zaklameš zapamätá si to navždy!" Možno to tak naozaj je, možno si chceme niekedy hoci aj malým klamstvom pomôcť a nakoniec to skončí ešte horšie ako je samotná pravda. Tak, možno nás klamú aj v tej školskej jedálni. Na jedálnom lístku môže byť napísané " Važecká pochúťka" a pritom je to napodobenina niečoho v tomto prípade jedlého. Koniec koncov, pravda a lož sú ako sestry. V živote ťažko rozoznáš jednu od druhej a nikdy neklam, pretože to bolí keď sa dozvedáš pravdu... Klamala som, začínam Klamať, Klamem, Klameš so mnou, klameme spolu a klamať budeme naďalej!!!
    P.S. vďaka za ďalší krásny článok a príjemné čítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za taký vecný komentár. Važeckú pochúťku som už dlhšie nevidela a pri mojej návštevnosti jedálne, ani dlho neuvidím. Tak ako sa neuvidíme ani my dve. Nuž, tak môžme zatiaľ každá klamať za seba. Potom sa stretneme a rozpovieme lži a budeme žiť ďalej. Carpe diem!

      Odstrániť

© BLOG 'N' ROLL
Maira Gall