9. apríla 2016

Poetiká

Nalakovala som si nechty po polroku, v obchodoch vyzerala po slnečných okuliaroch a začala viac navštevovať divadelné kaviarne. Začala som aj chodiť von, kamarátiť sa viac a konečne sa prenášať životom sama a vedieť si priznať, že už sú určité veci za mnou. Áno, aj po polroku je to ťažšie ako by som čakala, ale tak na dobré sa počká. A na moju dobrú náladu sa to aj určite oplatí.


Určite sa čudujete, čo Vám to tu píšem, ale ja Vám aj s radosťou odpoviem. Nič. Už mojim príchodom na strednú školu som dala tomuto priestoru pocítiť, že tu budú viac moje myšlienky, ako myšlienky mojej skrine na mňa, alebo vo videách. Som voľnejšia, nosím viac čiernej a áno, som aj iná. To o čom chcem písať prichádza reflexívne a nie je to chvíľa premýšľania. Čo v hlave, to v klávesnici. Preto aj ten syntax a pravopisné chyby, to k tomu jednoducho patrí. Mám rada víno a divadlo. To k sebe tiež patrí, takým tým iným spôsobom. Nie, neopíjam sa, pretože aj to treba napísať. Len rada konverzujem nad pohárom ríbezľového zo Sommeliera. Tým jedným to končí.

Ale to nie je to o čom chcem písať. Teda je. Chcela by som, aby ste si niečo prečítali a s takým egocentrickým zámerom chcem, aby to niečo, bolo odomňa, alebo od Gorkého. Ak Vás neupútali horné riadky, tie dolné dúfam áno.

"Pokrok si ľudia vymysleli ako útechu! Život nie je rozumný, nemá zmysel. Bez otroctva niet pokroku, bez podrobenia väčšiny menšinou by ľudstvo zastalo na svojej ceste. V snahe uľahčiť si život, prácu, iba si ho komplikujeme a zvyšujeme namáhavosť práce. Fabriky a stroje sú na to, aby vyrábali nové a nové stroje - to je hlúposť! Robotníkov je čoraz viac, ale potrební sú len roľníci, výrobcovia chleba. Chlieb - to je všetko, čo si treba vziať od prírody prácou. Čím menej človek potrebuje, tým je šťastnejší, čím viac túžob - tým menej slobody."

Ale to len tak pomimo. Dnes sa rozpíšem, teda už som sa. Svetlo na nás vykuká, aj keď dnes to tak nevyzeralo. Ale počas mojich Martinských dní to tak naozaj vyzeralo, verte mi. Počas toľkých okien v škole sme hrali volejbal, pinkali sme si a mne to nešlo. Ale aj tam som sa smiala a nosila čiernu. Aj sme sa učili, dostala som 1 aj z dejín hudby, aj z tých divadelných. Možno podstatou môjho žitia okno. Odkedy som hrala na klavíri tú skladbu, nejako sa tým nesie aj môj život. "Na celý svet sa dívam cez okno" a to aj cez previerku zo slovenčiny. Nejako stále dúfam, že na tých stromoch neuvidím len kôru, ale aj niečo z klasicistickej literatúry. 

Som študent a ten kto to doteraz nepochopil prišiel na to, že tieto riadky sú až príliš dlhé na to, aby im venoval svoju pozornosť a čítal ich. Sama neviem, či by som to urobila. Veď sme predsa lenivá generácia, ktorá nečíta. Smejem sa nadtým čo píšem. Ale aj tak to občas býva.

Premiestnila som svoju čiernu dušu, ako ju pomenovala spolužiačka do Žiliny. Chcela som byť v divadle, ale herci sú chorí. Podľa mňa sú chorí stále, ale nemôžu to dať na sebe znať. My sme v škole na odbore všetci na hlavu. Takže si asi viem predstaviť ako to vyzerá v skutočnom divadle. Alebo je to presne naopak. Opäť sa smejem. Mala som dobrú kávu, obľúbenú pizzu a počula po dlhom čase naladený klavír. Žilina je fajn.

Bola som v nej aj v stredu. Bola to Božská komédia a no nechce sa mi o nej písať. Chcem len napísať, že ten deň bol s tými ľuďmi veľmi fajn. Takisto aj utorok a štvrtok. A čo Vy? Zdeľte sa mi prosím dolu, nech nemusím čítať len svoje nudné riadky, ale aj tie anonymné Vaše!!!



6 komentárov

  1. ani nevieš, ako ma tieto tvoje riadky tešia! a celkom neanonymne napíšem, že sa mám moc fajn. a dúfam, že čoskoro sa sem vrátim a bude tu podobný článok, ktorý bude zase plný tých tvojich slov, ktoré dokážeš takto napísať len ty :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kamila ty sa niekedy šmrcni okolo Považskej a Martina , aby som tu mohla mať fotku aj s tebou a prebrať prečo píšem a prečo ty píšeš čo píšeme !!!

      Odstrániť
  2. Nie každý sa zaraďuje ku tej lenivej časti generácie, a smiať sa nad vlastnými myšlienkami je asi lepšie ako nad nimi plakať ....hlavne keď sú s gramatYckÝmY chYbamY 😉 kočka píšeš stále viac mega !!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. smiala som sa práve preto, pretože som napísala niečo čo vyvracujem svojou existenicou a aj keď teraz ležím v posteli, vedľa seba mám knihu. Ďakujem ;)

      Odstrániť
  3. Nie každý sa zaraďuje ku tej lenivej časti generácie, a smiať sa nad vlastnými myšlienkami je asi lepšie ako nad nimi plakať ....hlavne keď sú s gramatYckÝmY chYbamY 😉 kočka píšeš stále viac mega !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kto že ťa tak krásne poeticky nazval?? Veľmi sa mi tá prezývka páči....čierna duša �� inak súhlasím, Žilina je fajn a ten klavír v divadelnej kaviarni znie svetlo. Najmä z neho znie skvelo Cez okno ��

    OdpovedaťOdstrániť

© BLOG 'N' ROLL
Maira Gall