28. marca 2016

Čo priniesol marec

Okrem toho, že prvý jarný deň, skúšky v škole a dvojo prázdnin, tak aj knihu, film a inscenáciu. A keďže filmy, knihy a divadlo sú veci nad ktorými sa rozplývam najradšej, rozhodla som sa to urobiť aj tu. Filmov som videla viac ako prečítala kníh a marec nebol práve divadelný mesiac /nehľaďme na to, že včera bol svetový deň divadla/, ale aj tak tu pre Vás niečo mám. 
Ernest Hemingway - Starec a more 
Akonáhle som uvidela túto knižku v Panta Rhei v tom obale svetových klasík, vedela som, že bude moja. Len som nevedela kedy, pretože život študenta nie je vždy ústretový a ohľadom financií už vôbec nie. Tu ale prišla dobrá víla menom mama a knižku kúpila s tým , že bola rada, že tentokrát to je iba jedna. Toť príbeh o tom ako sa mi ocitla v rukách a o pár chvíľ na to aj na instagrame.
Nemám rada slovo metafora, ale inak sa táto knižka popísať asi nedá. Rozprávanie o človeku, prírode a zlu takým čistým spôsobom akým píše Hemingway bolo viac ako príjemné. Niekoľko pekných myšlienok, v ktorých sa vieme nájsť sa vždy hodí. Napríklad na popis fotky na facebooku. Takže ak ste tento typ, prečítajte si tú knižku aspoň preto. A ak tento typ nie ste /tak ako ja/, tak si knižku prečítajte, pretože Vás upúta, oddýchnete si, ale zároveň budete premýšľať. A zanechá to nejaký odkaz. Nemôžem napísať, že je to moja obľúbená kniha, alebo jedna z najlepších, ale niečo vo mne teda nechala. Nielen pocit, že si ju prečítam ešte raz, ale aj myšlienky.
 Táto knižka mi teda ukázala viac, ale hlavne to, že nikdy nepôjdem na rybačku na more. A ak by k tomu prišlo, určite nebudem na lodi sama. 

Deadpool /Tim Miller/
Toto bola pecka. A teší ma, že to bola pecka napriek tomu koľko ľudí mi o jej kvalitách rozprávalo. Väčšinou keď sa niečo takéto stane, mám až priveľké očakávania, ktoré sa väčšinou nesplnia, ale teraz áno. Tá hodina a 47 minút určite nebolo mrhanie času. Milujem filmy od Marvelu a myslím si, že po mojej srdcovke s názvom Captain America je toto ďalšia.
Deadpool je vtipný a vie bojovať. Je "nesmrteľný", má peknú babu a síce trošku nakrivenú tvár, ale aj s tým sa dá žiť. A má takisto : 
- dobre spracovanú mierne prvoplánovú zápletku ktorá ale prvoplánovo nevyusťuje
- super efekty
- príťažlivú herečka fakt sa mi páčia jej vlasy
- kameru, ktorá pri akčných scénach nie je niekde mimo ale presne tam kde ju divák potrebuje
- 5 hviezdičiek na csfd.cz  odomňa 

Frankenstein (moje svedomie) / Mary Shelleyová - Slovenské Komorné Divadlo Martin
 Príbeh Frankensteina asi všetci poznáme, takže ho objasňovať nemusím . SKD Martin ho pojal tak "Gombárovo" a podľa popisu to mal byť muzikál, čo podľa mňa nie je. Spevy tam sú a koncová scéna na cintoríne vie pripomínať aj tanec /skôr by som to ale pomenovala nejako inak, ale bolo to naozaj efektné/, ale nie je to pre mňa muzikál.
Herecké výkony stoja vážne za to, hlavne Geišberg a Žulčák. Nezaostáva ani Antálová s Gregom a Kyseľom. Scénu aj kostými si zobrala na robáš Eva Jiřikovská a odviedla naozaj veľmi dobrú prácu. Scéna je hravá, využiteľná naozaj na veľa spôsobov a kostými dobové, ale zato do bodky esteticky ladené. 
Nemôžem ale povedať, že je to niečo presne pre mňa. V prvom rade si myslím, že to čaká na usadenie a v druhom, že je tam veľa zle spracovaných dialógov. Ťažko sa drží pozornosť a herci spadajú do monotónnosti. Ale nie vždy. Niekedy to tam oživí Rohoňová, ale aj tá ako vsuvka svedomia, no neviem.
Poviem Vám to takto, SKD Martin uvádza túto sezónu 4 inscenácie. Toto bola tretia. A z tých 3 čo už boli uvedené Vám radšej doporučujem Výkriky bez Ozveny alebo Vtedy v Bratislave, Alebo si počkajte do mája na Meštiakov, ktoré majú podľa mňa predpoklady na dobrú inscenáciu.



Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

© BLOG 'N' ROLL
Maira Gall