22. januára 2016

výkriky bez ozveny vo mne aj v divadle

Keby ste chceli niekedy pochopiť môj hudobný vkus za mňa, určite si vypočujte tento playlist. Najradšej to urobte hneď teraz. Ak bude zlý článok, tak pri ňom bude hrať aspoň dobrá hudba. 
Ak sa budete snažiť pochopiť, tak si ho pustite určite. A potom mi dajte vedieť, že ako ste pochopili, aby som sa aj ja mohla pochopiť. 
Chcela by som pochopiť tento týždeň. Bola veľa pekných momentov (hodín), bol aj nejaký ten spánok a aj čaju som pila dosť. Ale dni sa napriek tomu vliekli. Písomky tiež a to sme písali iba dve. 
Písala som, čítala (Bukowski a Europeana), vyfarbovala a rozmýšľala ako obvykle. Mala som ale niečoho nedostatok a neviem čoho. Pozornosti? Neviem. 
Na prednese mám Poučnú rozprávku, ale myslím, že by som ju nemala recitovať. Ja sama by som najprv potrebovala poučiť, až potom o tom rozprávať. Nie opačne. Síce tak to u mňa asi vždy funguje - opačne. 
Nepáči sa mi čo tu práve píšem. Je to silené. 



Včera som bola v divadle. Som rada, že som tam bola. Aj keď to bolo mierne rozbité, malo to dobré momenty. Ale určite to neboli tie "ochotnícke" prestoje, alebo zvuk dataprojektoru.
Boli to Výkriky bez ozveny v prevedení SKD Martin. 
Slovenský text, slovenský režisér, tak prečo mi to neprišlo ako na Slovensku. Možno mi to v hlave vytvorilo miernu taliansku telenovelu, len v slovenských krojoch. Oprava, nie oni, ale text. Súbor sa s týmto faktom ale dobre popasoval. A myslím, že je to skôr slovenská telenovela, než talianska. 
To som bola až príliš drsná a prvoplánová.
Bolo to silné, ale iba dokiaľ tam bola Rohoňová. Teda hlavne, keď tam bola Rohoňová. Alebo teda takto, silnosť a emočnosť predstavenia trvala od začiatku, až dokiaľ nebola Rohoňová preč. Ona bola jej vrcholom. Scéna potratu bola mega! Igelit, ale aj ona. 
Potom sa to navrátilo, keď sa dostavila na povrch viac postava Štefana (Mischura). Bola som voči nej mierne zmätená, pretože chvíľku trvalo, kým sa odmlhlo koho je syn. Ale keď som si fakty zrovnala v hlave, išlo mi vnímanie jej konania lepšie. 
Napíšem o tom aj viac, ale neskôr. Možno na to pôjdem v utorok opäť, ale chcem pracovať, takže asi skôr nie. 

Vy na to ale určite choďte. Je to určite niečo z tej lepšie produkcie SKD Martin a aspoň estetický zážitok to má veľký. A určite aj herecký, hlavne tá Rohoňová. 

























foto : Braňo Konečný , www.divadlomartin.sk 

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

© BLOG 'N' ROLL
Maira Gall